Boeken

3 redenen waarom niemand boeken koopt via je affiliatelink

boeken

Het lijkt wel een beetje verplichte kost voor boekbloggers om zich aan te melden voor het Bol.com partnerprogramma. En waarom ook niet? Het is een erg mooi idee dat je kunt bemiddelen tussen je lezers en een nieuw boek en dat je er tegelijkertijd nog iets aan kunt verdienen ook!

Waarom kopen bezoekers van mijn BOEKENblog wel montagetape, pampers of Whiskas droge brokjes en geen boeken? Maar, laten we eerlijk zijn, er is nog geen boekblogger rijk geworden van de affiliatelinks die zij trouw in iedere recensie insluiten. En opvallend genoeg zijn de inkomsten die worden gegenereerd via een partnerlink maar zelden afkomstig van boeken.

Het antwoord ligt eigenlijk voor de hand. Dit zijn de 3 redenen waarom niemand boeken koopt via jouw affiliatelink!

#1. Ze steunen liever de lokale boekhandel

Veel boekenwurmen verkiezen de knusse sfeer van een boekhandel boven de kille, commerciële uitstraling van een webshop. Scrollen langs plaatjes van boeken is toch niet hetzelfde als met je vinger langs de ruggen van de boeken in het schap glijden. De geur inademen van nieuwe boeken. En je verlustigen aan kasten en kasten voor met prachtige boeken.

#2. Ze weten dat boeken elders goedkoper zijn

Je hebt ze inmiddels regelmatig verteld over Thebookdepository en boekenkraam.nl in enthousiaste boekenhauls en artikelen met shoptips voor de budget-bewuste boekenwurm.

#3. Ze krijgen de kans niet om verliefd te worden op een boek

Je kunt je nog zo voornemen om een boekhandel binnen te gaan en ALLEEN maar te kijken, maar de echte boekenwurmen onder ons kunnen zich daar natuurlijk maar zelden aan houden. Wanneer je een boek uit het schap kunt halen. Kunt zien hoe gaaf het is afgewerkt; de titel in reliëf, een mooie print op het binnenwerk, de zijkanten van de pagina’s die een aantrekkelijk kleurtje hebben gekregen wat zo mooi zou staan in je boekenkast. Tja… dat ‘liefde op het eerste gezicht’-gevoel heb je natuurlijk niet wanneer je online shopt. Daarom zullen er ook maar heel weinig mensen zich laten verleiden door een impulsaankoop.

Tenzij ze natuurlijk een actie tegenkomen zoals de 2+1 gratis actie op diverse Engelstalige young adult titels. Dat kan nog wel eens kopers over de streep trekken.

Back To Top